Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/am2com/domains/zardinbor.com/public_html/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php on line 1128

Warning: Undefined array key -1 in /home/am2com/domains/zardinbor.com/public_html/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php on line 685

اجاره دستگاه زردی نوزاد در مرزداران

زردی در نوزادان کاملا رایج است که به راحتی در ۵ راز اول قابل تشخیص است به این معنی که زردی خود را در پنج روز اول بعد از تولد نشان می‌دهد و بسته به شدت آن رنگ پوست تغییر خواهد کرد.
و هم چنین لازم به ذکر است که پوست نوزادان از همان روز دوم ترخیص از بیمارستان شروع به زرد شدن می‌کند و این مورد هم در روند تشخیص و درمان بسیار پر اهمیت است. 
به همین خاطر است که پزشکان یک آزمایش پیگیری برای کودکان سه تا پنج روزه انجام می‌دهند که این کار باعث می‌شود تا خیال والدین از بابت زردی و عوارض خطرناک کودک راحت شود چرا که در برخی شرایط پیش می آید که نوزاد بددن هیچ گونه علائمی است اما زردی پنهان دارد که اگر پیگیری و درمان نشود در نهایت می تواند ضیت نوزاد بدتر شود و مشکلات دیگری از جمله مشکلات کبدی ایجاد شود.
و اما بپردازیم به علائنی که زردی دارد و همان طور که گفتیم که این بیماری خود را با زردی در پوست و بخش سفیدی چشم‌ها نشان می‌دهد و بازه ی زمانی ایجاد و تسخیص در حدود یک تا پنج روزه از تولد می باشد که در این بازه بخش‌هایی از سینه و صورت کودک زرد می‌شود.
اما به طور همزمان ممکن است سطح بلی روبین نیز افزایش یابد و علائم دیگری هم ظاهر شود ه این علائم شامل موارد زیر می باشد:

۱-  مورد اول در خصوص خواب آلودگی، وحشت زدگی و بداخلاقی در نوزاد است که ممکن است در طول خواب چند مرتبه با شدت بیدار شوند و هم چنین احساس خواب آلودگی هم در آن ها زیاد است.

۲- مورد بعدی کلافگی و وجود گریه‌، با صدای بلند در نوزادان که در طول روز به راحتی قابل تشخیص است که نوع گریه با حالت عادی متفاوت است.

۳- مورد بعدی بروز مشکلات غذایی است که می توان در خصوص این مورد به مکیدن ضعیف نوزاد از پستان مادر توجه کرد که شر را هم به اندازه کافی دریافت نمی کنند و کم کم باعث لاغری نوزاد می‌شود.

اجاره دستگاه زردی نوزاد در مرزداران

۴- مورد بعدی در موارد شدید تر است که گردن نوزاد برگشت به عقب را دارد و یا حالت خمیدگی ایجاد می شود.
و در نهایت هم افزایش میزان زردی بدن و گسترش آن به اندام‌های تحتانی می باشد که این موارد زری بیش از حد را نشان می دهند و لازم است به سرعت درمان نوزاد آغاز شود.
و اما بپردازیم به درمان زردی نوزاد که معمولا پزشکان راه درمان را دستگاه فتوتراپی پیشنهاد می دهند که این دستگاه نوعی نور فلوئورسنت (ماورای بنفش) را ایجاد می کند که دارای طول موج مشخصی می باشند و نوزاد زیر این دستگاه قرار می گیرد و در واقع نوعی نور درمانی محسوب می شود.
در این روش باید تمام بدن نوزاد به غیر از قسمت تناسلی و چشم‌ها، کاملا لخت باشد که به این منظور از چشم بند برای نوزاد استفاده می شود تا آسیبی در این خصوص برای نوزاد ایجاد نشود.
در این روش نوری که منتشر می شود که همان نور فلوئورسنت است، جذب پوست شده و بیلی روبین اضافی در خون نوزاد را می‌شکند.
این کار یک نوع کمک‌رسانی به کودک است تا دفع بیلی روبین اضافی از طریق ادرار یا مدفوع را به راحتی انجام دهند.
یکی از مهم ترین مزیت ها در این روش این است که  فتوتراپی را می‌توان در منزل هم انجام داد اما معمولا در بیمارستان انجام می‌شود که در منزل با اجاره ی این دستگاه قابل اجرا می باشد.
فقط نکته ای که بسیار مهم است این می باشد که هر نوری برای درمان زردی نوزاد مناسب نیست پسهنگام اجاره ی دستگاه حتما از مراکز معتبر تهیه کنید تا نور مناسب و برای درمان باشد.
یکی از این مراکز معتبر که می توانیم اشاره کنیم در مرزداران می باشد که زیر نظر پزشکان متخصص دستگاه های فتوتراپی مخصوص را ارائه می دهند و به راحتی در صورت نیاز می توانید از این مرکز اجاره کنید.
در نهایت بهتر است با مراجع محلی مرزداران یا مراکز بهداشت محلی تماس بگیرید تا اطلاعات به‌روز و دقیق در مورد اجاره دستگاه زردی نوزاد در این منطقه را دریافت کنید.

آشنایی با علائم و نشانه های زردی نوزادان

زردی نوزاد یا “هیپربیلی‌روبینمی نوزادی”، وضعیتی است که زمانی اتفاق می‌افتد که مقدار زیادی بیلی‌روبین (پیگمنت زرد) در خون نوزاد تجمع پیدا می‌کند.
این وضعیت ممکن است باعث تغییر رنگ پوست نوزاد به رنگ زرد مایل به سبز یا زرد آبی شود.
در موارد زیر علائم و نشانه‌های زردی نوزادان را ارائه می دهیم که شامل موارد زیر می باشد:

۱- تغییر رنگ پوست
پوست نوزاد ممکن است به طور آشکاری زرد شود.
این زردی معمولاً از سر و صورت شروع می‌شود و به تدریج به سایر بخش‌های بدن نوزاد گسترش می‌یابد.

۲- زردی چشم‌ها
زردی مخصوصاً در قسمت سفید چشم‌ها (صلبک) مشخص می‌شود.

۳- کم‌رنگی مدفوع
مدفوع نوزاد ممکن است کم‌رنگ تر و یا کمتر زردی داشته باشد.

آشنایی با علائم و نشانه های زردی نوزادان

۴- زردی ناخن‌ها و پیشانی
زردی ممکن است در نواحی دیگری از بدن نیز مشهود باشد، مانند نواحی پیشانی و ناخن‌ها.

۵- تشدید بعد از تولد
زردی معمولاً در روزهای اولیه پس از تولد بیشترین شدت خود را دارد و به تدریج کاهش می‌یابد.

۶- آرام بودن نوزاد
در موارد شدید‌تر زردی، نوزاد ممکن است خوابیده‌تر یا آرام‌تر باشد.
در صورت مشاهده هرگونه علامت زردی در نوزاد، مهم است که با پزشک خود یا متخصص نوزادان تماس بگیرید.
زردی نوزاد ممکن است نشانه‌ای از مشکلات خطرناک باشد، به ویژه اگر در حالت شدید و یا به مرور زمان بیشتر شود.
پزشک متخصص می‌تواند ارزیابی کامل انجام داده و در صورت لزوم تشخیص و درمان مناسب انجام دهد.

رفع زردی نوزاد

بطور کلی، زردی نوزاد یک وضعیت است که در آن مقدار زیادی بیلی‌روبین (یک پیگمنت زرد) در خون نوزاد تجمع می‌یابد.
این مواد از تجزیه و تحلیل هموگلوبین (پروتئین قرمز خون) به وجود می‌آیند. زردی نوزاد معمولاً در چند روز اول پس از تولد شروع می‌شود و تا چند هفته به طور تدریجی کاهش می‌یابد.
در موارد زیر توضیحات بیشتری در مورد زردی نوزاد و علل آن ارائه می دهیم که شامل:

علل زردی نوزاد:

۱- زردی فیزیولوژیک
این نوع زردی بی‌خطر است و بیشتر نوزادان از آن رنج می‌برند.
زردی فیزیولوژیک به دلیل تازه شروع عملکرد کبد در نوزادان رخ می‌دهد که کبد آنها در تولید و دفع بیلی‌روبین محدود است.

۲- زردی بیلی‌روبین مادرانه
در برخی موارد، زردی نوزاد از زردی بیلی‌روبین مادر در دوران بارداری ناشی می‌شود.
این مسئله معمولاً بی‌خطر است و خود به طور طبیعی بهبود می‌یابد.

۳- زردی پاتولوژیک
این نوع زردی می‌تواند نشانه مشکلات جدی تحت‌عنوان نقص کبدی، عوامل عفونی یا سایر مشکلات پزشکی باشد.

رفع زردی نوزاد

روش‌های تشخیص و درمان:

– در اکثر موارد زردی فیزیولوژیک نیاز به درمان خاصی ندارد و با پیگیری مراقبت‌های معمولی و زمان، خود بهبود می‌یابد.

– در زردی‌های شدید‌تر یا با مشکلات پایدار‌تر، پزشک ممکن است تصمیم به درمان‌های نوری (فتوتراپی) یا استفاده از داروها بگیرد.

– در موارد زردی پاتولوژیک که ممکن است ناشی از مشکلات جدی باشد، پزشک نوزادان باید تشخیص دقیق را بر اساس معاینه و آزمایش‌ها بگذارد و در صورت لزوم برای درمان اقدام کند.
و در نهایت می توانیم به بهترین و موثر ترین روش برای کاهش زردی نوزاد بپردازیم که در واقع همان شیر مادر است و حتما اطمینان از خوردن شیر کافی و ارتباط درست نوزاد هم توجه لازم را داشته باشید چرا که در صورتی که نوزاد همیشه احساس سیری داشته باشد در روند درمان تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.
دلیل این مورد این است که اگر نوزاد به اندازه کافی شیر بخورد، تکرار ادرار و دفع مدفوع بیشتر رخ می‌دهد و منجر به دفع بیلی روبین اضافی می‌شود که این کار در تسریع روند بیماری نتیجه ی بسیار مثبتی خواهد داشت.
هم چنین همیشه توصیه می‌شود که در مورد زردی نوزاد خود با پزشک متخصص نوزادان مشورت کنید.
پزشک می‌تواند تشخیص دقیق را بر اساس وضعیت و تاریخچه نوزاد شما ارائه دهد و راهنمایی در مورد نحوه مراقبت و درمان بهترین حالت زردی را ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *