اجاره دستگاه زردی نوزاد در قلهک

قطعاً همه شما نام بیماری زردی یا یرقان را شنیده اید. این بیماری یکی از بیماری‌های شایع و رایج در میان نوزادان است، که به دلیل افزایش میزان بیلی روبین در خون نوزاد، اتفاق می‌افتد. خوب است بدانید که این بیماری در روزهای ابتدایی پس‌ از تولد نوزاد وقوع پیدا می‌کند و تا حدود یک هفته ادامه دارد، سپس به صورت خود به خود بهبود پیدا می‌کند و یا علائم آن تشدید می شوند. از جمله علائم و نشانه‌های ابتلا نوزاد به زردی یا یرقان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- زرد شدن کف پا و کف دست نوزاد

۲- زرد شدن پوست نوزاد در نقاط مختلف بدن

۳- زرد شدن سفیدی چشمان نوزاد

۴- زرد شدن ادرار نوزاد

۵- عدم تمایل به خوردن شیر

۶- حالات غیر عادی و بی حوصلگی نوزاد

۷- گریه های غیرعادی و ناگوار

تمامی نشانه‌های گفته‌ شده، از علایم ابتلاء نوزاد به زردی یا یرقان به‌ شمار می‌روند. در نتیجه در صورت مشاهده هر یک از این نشانه ها، بدانید و آگاه باشید که نوزاد شما به زردی مبتلا شده یا در معرض ابتلا به این بیماری قرار گرفته است. انجام معاینات نوزاد توسط پزشک در هفته‌های ابتدایی پس از تولد، امری ضروری به شمار می‌رود و باید در بازه‌های زمانی مشخصی انجام شود. اما اگر نوزاد خود را تحت معاینه پزشک قرار نداده‌اید، پس از مشاهده این علائم حتماً او را به پزشک متخصص، جهت انجام معاینات مورد نیاز، ببرید. پزشک با انجام معاینات لازم، روش های درمانی مناسب را بر اساس شدت بیماری، تجویز خواهد کرد.
درمان های زردی در نوزادان، با توجه به شدت بیماری تعیین می شوند. از جمله این درمان ها میتوان به مواردی همچون شیردهی زیاد، نوردرمانی، ماساژ نوزاد، تعویض خون و… اشاره کرد. لازم است بدانید که در مواردی که میزان زردی اندکی بالاتر از حد متوسط است، نوردرمانی تجویز میشود. نوردرمانی یا فتوتراپی، یکی از درمان های بسیار عالی برای نوزادانی است که دچار بیماری زردی شده‌اند. این روش درمانی، تجویز بسیاری از پزشکان متخصص نوزاد است که به صورت گسترده از آن استفاده می شود.
روش نور درمانی یا فتوتراپی، با استفاده از دستگاه‌های زردی و تاباندن نور آن ها روی قسمت های مختلف بدن نوزاد، انجام می‌شود. این روش بهترین و پربازده ترین روش های درمان زردی است و به تجزیه کامل بیلی روبین خون نوزاد، کمک می کند. این روش درمانی با بستری کردن نوزاد در مراکز درمانی یا اجاره دستگاه های زردی و قرار دادن او در این دستگاه ها انجام می شود.
مرکز درمانی قلهک یکی از بهترین و معتبر ترین مراکز برای اجاره دستگاه زردی برای نوزادان است. این دستگاه با بهره گیری دانش پزشکان متخصص و مهارت نیروهای باتجربه، به اجاره دستگاه های پیشرفته و به روز پرداخته زردی، است. مزایای اجاره دستگاه زردی نوزاد از این مرکز، شامل موارد زیر است:

۱- صرفه‌جویی در هزینه های احتمالی 
اجاره دستگاه زردی، به شما این امکان را می‌دهد که هزینه‌های خرید و نگهداری دائمی را نداشته باشید. همچنین، اجاره این دستگاه ها، از نیاز به بستری شدن نوزاد در محیط های آلوده بیمارستان، جلوگیری می کند.

۲- دسترسی آسان 
اجاره دستگاه به والدین نوزاد امکان دسترسی سریعتر به تجهیزات درمانی را می‌دهد و امکان بهبود نوزاد در کوتاه ترین زمان را فراهم می کند. با اجاره دستگاه زردی از مرکز درمانی قلهک، امکان بهبود بیماری نوزاد در کنار نوزادش فراهم می شود.

۳- تخصص فنی 
تمامی دستگاه‌های زردی موجود در مرکز درمانی قلهک، بسیار پیشرفته و مجهز هستند. این دستگاه ها توسط تخصصی‌ترین افراد نگهداری و تعمیر می‌شوند.

توجه داسته باشید که حتما قبل از اجاره دستگاه، بهتر است با پزشک نوزاد مشورت کرده و نیاز و شرایط درمان را مشخص کنید تا دستگاه مناسبی را انتخاب کنید. کارشناسان ما شما را در نحوه اجاره این دستگاه ها راهنمایی خواهند کرد.

زردی نوزاد چقدر طول میکشد

همانطور که گفته شد، زردی یا یرقان یک بیماری رایج میان نوزادان است. امکان بهبود این بیماری به صورت خود به خود و بدون نیاز به تجهیزات پزشکی وجود دارد، اما در مواردی بسیار، نیاز حتمی به این تجهیزات وجود دارد. حتما پس از پدیدار شدن کوچکترین علائم و نشانه ها، نوزاد خود را به پزشک متخصص کودکان ببرید تا درمان مورد نیاز به بهترین صورت انجام شود.

زردی نوزاد چقدر طول میکشد

حتما به یاد داشته باشید که مدت زمانی که زردی نوزاد به طول می‌انجامد، بستگی به شدت و علت زردی، واکنش نوزاد به درمان و توصیه‌های پزشک دارد. در بیشتر موارد، زردی نوزاد به طور معمول تا یک تا دو هفته پس از تولد به طور طبیعی بهبود می‌یابد. اگر زردی شدیدتر باشد یا دیرتر تشخیص داده شود، ممکن است مدت زمان درمان بیشتری نیاز داشته باشد، یا درمان‌های دیگری برای بهبود بیماری نوزاد در نظر گرفته شوند.
مهمترین نکته برای بهبودی در مدت زمان کم، این است که از پزشک نوزاد پیگیری کنید و توصیه‌های او را به طور کامل رعایت کنید. در صورتی که زردی نوزاد به مرور زمان بهبود نیابد یا شدت آن افزایش یابد، پزشک ممکن است تصمیم به اقدامات درمانی دیگر مانند فتوتراپی با مدت زمان بیشتر و یا تعویض خون (exchange transfusion) بگیرد.
مرکز درمانی قلهک، به عنوان یک مرکز درمانی پیشرفته و به روز، از دانش پزشکان متخصص برای تشخیص بهترین روش درمان نوزادان کمک گرفته است. اجاره دستگاه‌های زردی یا فتوتراپی در این مرکز درمانی، با مشورت پزشکان متخصص نوزاد و با در نظر گرفتن شدت و نوع زردی به وجود آمده انجام می شود. بنابراین، با اجاره دستگاه های زردی از این مرکز، دیگر نیازی به نگرانی درباره طول مدت بیماری نوزاد، نیست.

زردی نوزاد 20 روزه

زردی نوزاد در سن 20 روزگی، نسبت به زردی اندکی پس از تولد، بسیار کمیاب تر است و دلیل آن، نیاز به ارزیابی دقیق و مشاوره های پزشکی دارد. در این سن، زردی نوزاد ممکن است دارای علت‌های مختلف باشد و نیاز به بررسی عمیق توسط پزشک دارد. پزشک شما باید علت زردی را تعیین کند و تصمیم به تجویز درمان مناسبی بگیرد. این موارد ممکن است شامل فتوتراپی (phototherapy)، تست‌های خونی یا دیگر اقدامات درمانی باشند.
مهمترین نکته برای درمان زردی این است که همواره با پزشک خود در ارتباط باشید و همه توصیه‌ها و نکاتی که او به شما می‌دهد، را به طور کامل رعایت کنید تا سلامتی نوزاد شما حفظ و از هرگونه خطر احتمالی جلوگیری شود.
بهترین اقدام در مورد زردی نوزاد به ویژه در سن 20 روزگی، این است که به دنبال مشورت و دنبال‌کردن توصیه‌های پزشک نوزاد خود باشید. این موارد ممکن است شامل موارد زیر شوند:

۱-‌ ملاقات منظم با پزشک 
اولین گام برای درمان زردی نوزاد ۲۰ روزه، ملاقات با پزشک نوزاد شما می‌باشد. پزشک با انجام معاینه فیزیکی و ارزیابی دقیق، علت زردی را تشخیص می‌دهد. همچنین ملاقات و معاینات پزشک باید در بازه‌های زمانی معین و به صورت منظم انجام شود تا بهبودی نوزاد، در مدت زمان کمتری حاصل گردد.

۲- انجام تست‌های خونی 
یکی از اقدامات لازم روش‌های درمانی زردی در سن ۲۰ روزگی نوزاد، انجام تست‌های خونی است. پزشک ممکن است تست‌های خونی انجام دهد تا سطح زردی نوزاد و اثرات آن را اندازه‌گیری کند.

زردی نوزاد 20 روزه

۳- درمان 
پس از انجام معاینات لازم و تست‌های خونی مورد نیاز، بر اساس تشخیص پزشک، نحوه درمان مناسبی تجویز می‌شود. این نوع درمان ممکن است شامل فتوتراپی (phototherapy)، تعویض خون (exchange transfusion) یا مصرف داروهای خاص باشد. در میان تمام این روش‌های درمانی، اکثر پزشکان روش کم تهاجمی تر، یعنی فتوتراپی را برای نوزاد تجویز می کنند. استفاده از دستگاه‌های فتوتراپی یا دستگاه زردی نوزاد، به دفع کامل زردی از بدن نوزاد و تجزیه بیلیروبین اضافی کمک می‌کند.

۴- پیگیری مرتب 
بهتر است بدانید که پس از شروع روند درمانی، پیگیری مرتب با پزشک نوزاد، امری ضروری و حائز اهمیت است. پزشک با انجام معاینات لازم و تعیین میزان زردی خون نوزاد، بهبود وضعیت نوزاد را ارزیابی کند و در صورت نیاز، استفاده از روش‌های درمانی تجویز شده را را قطع یا تمدید می‌کند.

۵- مراقبت و تغذیه 
دو مورد از روش‌هایی که به تسریع روند بهبودی نوزاد کمک می‌کند، انجام مراقبت‌های لازم و تغذیه کافی نوزاد است. استمرار در بهره مندی نوزاد از این مراقبت ها و تغذیه کافی و مغذی، بدن نوزاد را در برابر این بیماری، مقاوم خواهد کرد. البته بهتر است بدانید که پیروی از توصیه‌های پزشک در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.‌

مرکز درمانی قلهک، یکی از بزرگترین مراکز درمانی در شهر تهران است که اقدامات و خدمات مناسبی را برای بهبود بیماری زردی نوزاد شما، فراهم کرده است. همانطور که گفته شد، همکاری با پزشک نوزاد و رعایت توصیه‌های او، بهترین اقدام برای مدیریت و درمان زردی نوزاد ۲۰ روزه است. مرکز درمانی قلهک، امکان معاینه نوزاد توسط پزشکان متخصص نوزاد را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *